Intermittent Fasting: Η δίαιτα των διασήμων!

Intermittent Fasting: Η δίαιτα των διασήμων!

Τελευταία όλο και περισσότερο γίνεται λόγος για τη «διαλειμματική νηστεία», τη σκόπιμη δηλαδή αποφυγή της τροφής για συγκεκριμένο διάστημα. Ποια είναι τα μοντέλα της; Γιατί να την επιλέξει κανείς; Ποιοι είναι οι κίνδυνοι και ποια τα οφέλη;

Πρόκειται για μια διαλειμματική νηστεία γνωστή ως η δίαιτα 16:8, που σημαίνει ότι απέχεις από τις στέρεες τροφές για 16 ώρες και μέσα στις υπόλοιπες 8 τρως ότι θέλεις. Αυτό μπορεί να σημαίνει, π.χ., ότι το φαγητό επιτρέπεται μόνο ανάμεσα στις 12 το μεσημέρι και τις 8 το βράδυ ή ανάμεσα στις 10 το πρωί και τις 6 το απόγευμα.

Κάποιοι υποστηρίζουν, επιπλέον, ότι η συγκεκριμένη μέθοδος βελτιώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, ενισχύει τις εγκεφαλικές λειτουργίες και ανεβάζει το προσδόκιμο ζωής. Αρκεί να μπορεί να την τηρήσει κάποιος, βέβαια.

Σε τι ωφελεί η διαλειμματική νηστεία:
1. Το ανοσοποιητικό ξάφνου, ξυπνάει από τον λήθαργό και συγκαλεί γενική συνέλευση! Σου λέει, αυτός, πεινάει. Πεινάει;…ΠΕΙΝΑΕΙ;;; Aαααααα, άσχημα τα πράγματα! Για κάτσε να ετοιμαστούμε όλοι να είμαστε σε εγρήγορση γιατί δεν αργεί να γίνει το κακό! Έτσι, δυναμώνουμε, γεμίζουν οι μπαταρίες μας και επαναφορτιζόμαστε.
2. Η υποκείμενη νόσος, που τρεφόταν μαζί με εμάς, αρχίζει να απειλείται. Νοιώθει το περιβάλλον αφιλόξενο. Και είναι! Νηστεύοντας, προσφέρουμε στην ασθένεια μια γερή κλωτσιά!
3. Κατά τη νηστεία, το σώμα μας είναι σε low mode energy consumption. Κάνει κράτει. Δεν βαράνε οι μηχανές κάργα και όποιον πάρει ο χάρος! Μειώνει το οξειδωτικό στρες, για αυτό οι έρευνες απέδειξαν ότι η διαλειμματική νηστεία βοηθά στην πρόληψη των νόσων που σχετίζονται με την ηλικία. Δηλαδή, όγκοι, άνοια, καρδιαγγειακά και διαβήτης τύπου 2. Έτσι επιφέρει καλύτερη ποιότητα ζωής και μακροζωία.
4. Αυτή η ρημαδοφλεγμονή. Εχθρός της, η διαλειμματική νηστεία. Αν δεν φας για 3 μέρες προτού να βγάλεις το δόντι σου, δεν θα χρειαστείς αντιβίωση ποτέ! Όχι δεν είμαι τρελή. Το σώμα μας γίνεται κομάντο. Βάζει μουσική υπόκρουση Τζέιμς Μποντ και περιμένει για το χτύπημα. Είναι σε εγρήγορση για παν ενδεχόμενο.
5. Βελτιώνει την μικροβιακή χλωρίδα του εντέρου. Η οποία είναι υπερπολύτιμη για την υγεία μας και προσδιορίζει την υγεία μας στο μέλλον. Διότι όλα ξεκινούν και τελειώνουν από την υγεία του εντέρου.
6. Σε μαθαίνει απ’την αρχή να πεινάς! Γιατί το ξέχασες με όλα αυτά τα συνεχώς διαθέσιμα τρόφιμα, όπου κι αν στρίψεις. Και πίστεψέ με, το αίσθημα της πείνας είναι πολύ πιο γοητευτικό από ότι νομίζεις. Επιβάλλοντας εσύ ο ίδιος ηθελημένα στον εαυτό σου να πεινάσει, όχι μόνο έχεις την κατάσταση στα χέρια σου, είσαι θεωρητικά ανίκητος πια! Σε εκπαιδεύεις από την αρχή να ξεχωρίζεις, την πείνα από την λαιμαργία, και την λαιμαργία από την πείνα. Είσαι ένας μοντέρνος ήρωας.
7. Βοηθά στην απώλεια λίπους και όχι μυικής μάζας!
8. Είναι εύκολη και απλή στην κατανόηση, δεν περιλαμβάνει περίπλοκη μέτρηση θερμίδων, και γραμμαρίων. Το μόνο που χρειάζεσαι είναι ένα ρολόι!

Και πώς δουλεύει τελικά η διαλειμματική νηστεία;
1. Το σώμα μας θέλει εύκολη ενέργεια την οποία παίρνει από την καύση των υδατανθράκων. Όμως δεν έχει μεγάλες αποθήκες. Οι υδατάνθρακες που αποθηκεύει βρίσκονται σε μορφή γλυκαγόνου στο ήπαρ και τους μύες, και αντέχουν μόνο για 24 ώρες. Για να έχει το κεφάλι του ήσυχο! Όταν εμείς καταναλώνουμε περίσσεια υδατανθράκων, τότε τους μετατρέπει σε λίπος και το αποθηκεύει στο σώμα.
2. Όταν λοιπόν, στερέψoυν οι υδατάνθρακες από το τελευταίο μας γεύμα, το σώμα μας διασπά το γλυκαγόνο του ήπατος, και των μυών. ΟΧΙ τους ίδιους τους μύες. Οι μύες είναι φτιαγμένοι από μυικές ίνες, τις οποίες δεν ενοχλεί ούτε καν!
3. Όταν εμείς συνεχίζουμε να μην τρώμε ακόμη και μετά την κατανάλωση του γλυκαγόνου, το οποίο μας φτάνει για περίπου 24 ώρες, τότε το σώμα μας αρχίζει να διασπά το λίπος, να ελευθερώνει λιπαρά οξέα στο αίμα για να πάνε στα κύτταρα του σώματος και να μπουν στον κύκλο του Krebs για να παραχθεί ενέργεια για να δουλέψουν! Έτσι, όλοι όσοι ακολουθούν νηστεία συστηματικά, αδυνατίζουν, με καθαρή απώλεια λίπους.
4. Πότε τελικά το σώμα μας διασπά μύες για παραγωγή ενέργειας; Όταν η έλλειψη τροφής το ανάγκασε να ελαχιστοποιήσει τις διαθέσιμες αποθήκες λίπους, οπότε και ξεκινά να διασπά μύες για να διασώσει το λίπος το οποίο χρειάζεται για να παράξει βασικές ορμόνες. Το σώμα μας διαθέτει περισσότερα εγχειρίδια από την ΝΑΣΑ. Αυτή η κατάσταση αφορά προχωρημένη ασιτία, που συμβαίνει στην νευρική ανορεξία και στον υποσιτισμό των ανθρώπων υπό συνθήκες εξαθλίωσης. Όχι εσένα και εμένα.

Ωραία. Πώς γίνεται όμως;
Υπάρχουν διάφορες μορφές διαλειμματικής νηστείας.
1. To μοντέλο 16-8. Τρως όλα τα γεύματα σε ένα παράθυρο 8 ωρών ενώ δεν τρως τις υπόλοιπες 16 ώρες. Δεν εχει σημασία ποιες ώρες θα είναι αυτές. Είτε το κάνεις 8 το πρωί με 4 το μεσημέρι, είτε 12 το μεσημέρι εως 8 το βράδυ, είτε 2 το μεσημέρι με 10 το βράδυ. Μπορείς να ορίσεις σύμφωνα με τα δικά σου κριτήρια ποιο ωράριο σε βολεύει. Αυτό βοηθάει όσους επιθυμούν να χάσουν βάρος. Συστήνω την καθιέρωση πρωινού στις 11:30 με 12:00, μεσημεριανού κατά τις 4 και ελαφριού γεύματος στις 7:30.
2. Το μοντέλο της 24ώρης νηστείας μία φορά την εβδομάδα. Αυτό το μοντέλο είναι ιδανικό για όσους θέλουν να διατηρήσουν το βάρος τους, χωρίς να αδυνατίσουν, ενώ ταυτόχρονα λαμβάνουν όλα τα οφέλη της.
3. Το διαδοχικό μοντέλο ημερών νηστείας με ημερών μη νηστείας. Πιο ήπιο πλάνο απώλειας ή διατήρησης του βάρους, κρατώντας όλα τα οφέλη της νηστείας.
4. Το μοντέλο 5-2. Δηλαδή 5 μέρες τρως όπως θέλεις, και 2 μέρες καταναλώνεις υποθερμιδική δίαιτα με 500-600 θερμίδες. Πάντα με οδηγίες ιατρού ή έμπειρου διατροφολόγου.

Τις ώρες νηστείας τι γίνεται;
Μπορείς να καταναλώνεις τσάι, καφέ, νερό με λεμόνι ή νερό με μηλόξυδο, όλα αυτά χωρίς ζάχαρη.

Συμπερασματικά
* Η διαλειμματική νηστεία μπορεί να βοηθήσει σημαντικά όσους παλεύουν με το βάρος τους χρόνια και δεν έχουν καταφέρει να χάσουν κιλά, επιφέροντας απώλεια σωματικού λίπους.
* Βοηθά στην αντιμετώπιση της λαιμαργίας και της ακατάσχετης κατανάλωσης φαγητού μέσα στην μέρα, μαθαίνοντας στο σώμα μας να αναγνωρίζει πότε πεινάει πραγματικά.
* Ενισχύει τον μεταβολισμό και προλαμβάνει ασθένειες που σχετίζονται με το γήρας και εκφυλιστικά νοσήματα όπως Alzheimer, τον διαβήτη τύπου 2, την παχυσαρκία.
* Σε φέρνει πιο κοντά στη φύση σου, καθότι γνωρίζεις τα όριά σου και ανακαλύπτεις τις δυνάμεις σου, ειδικά αν είσαι emotional eater και συναισθηματικά ασταθής.

Προσοχή σε όσους πάσχουν από νοσήματα που χρήζουν φαρμακευτική αντιμετώπιση, καλύτερα να συμβουλευτούν τον ιατρό τους, πριν την έναρξη της δίαιτας.



Σχετικά Άρθρα

Ασθενής με AIDS φαίνεται να θεραπεύτηκε, για δεύτερη φορά στον κόσμο!

Ένας άνδρας με AIDS στο Λονδίνο έγινε ο δεύτερος γνωστός ασθενής που φαίνεται να θεραπεύθηκε τελείως από τον ιό, έπειτα

Γιατί πονάς στο στήθος πριν την περίοδο;

Το προεμμηνορροϊκό οίδημα (πρήξιμο) και ευαισθησία (πόνος) των δύο μαστών εμφανίζεται συνήθως κατά το δεύτερο μισό του έμμηνου κύκλου στην

Οι 2 πιο δημοφιλείς τάσεις δίαιτας για το 2019!

Ήδη το U.S. News and World Report έχει καταρτίσει τη δική του λίστα, βγάζοντας ως νούμερο ένα δίαιτα τη Μεσογειακή,

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial