Πόσο αλάτι κάνει να καταναλώνουμε ημερησίως;

Πόσο αλάτι κάνει να καταναλώνουμε ημερησίως;

Το αλάτι «νοστιμίζει» τη ζωή των ανθρώπων από την αρχαιότητα, ως συστατικό του φαγητού, αλλά όσον αφορά το «ευ ζην» ισχύει και στη περίπτωση του αλατιού το αρχαίο ρητό «παν μέτρον άριστον».

Το αλάτι είναι η απαραίτητη πινελιά για να νοστιμίσει το φαγητό και να συντηρηθούν τα τρόφιμα. Η υπερβολική κατανάλωση του όμως εμπεριέχει κινδύνους για την υγεία των καταναλωτών.

Σύμφωνα με τον ΕΦΕΤ η ελάχιστη ποσότητα νατρίου που χρειάζεται ένας υγιής ενήλικας εκτιμάται ότι είναι 0,18-0,23 g ημερησίως (υπό την προϋπόθεση ότι δεν ιδρώνει).

Μια δίαιτα που παρέχει αυτή τη ποσότητα νατρίου είναι πιθανό να μην μπορεί να καλύψει τις ανάγκες σε άλλα θρεπτικά συστατικά. Επομένως προκειμένου να διασφαλιστεί η επάρκεια σε άλλες θρεπτικές ουσίες και να αναπληρωθούν οι απώλειες νατρίου μέσω του ιδρώτα, οι υγιείς ενήλικες χρειάζονται περίπου 1,5 gr νάτριου την ημέρα που αντιστοιχεί σε 3,8 gr αλατιού ημερησίως.

Επειδή όμως είναι δύσκολο να επιτευχθεί μια τέτοια πρόσληψη – δεδομένου ότι μέση κατανάλωση αλατιού στα περισσότερα Ευρωπαϊκά κράτη κυμαίνεται στα 8-11 gr ημερησίως,  μια πιο ρεαλιστική σύσταση από παγκόσμιους οργανισμούς και εθνικές αρχές είναι τα 5-6gr αλατιού την ημέρα.

Η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων (EFSA) συγκεκριμένα προτείνει τιμή αναφοράς πρόσληψης για τις ανάγκες επισήμανσης των τροφίμων τα 6gr αλατιού για τον γενικό πληθυσμό.

Παιδιά μικρότερα των 11 ετών θα πρέπει να προσλαμβάνουν ακόμη λιγότερο από 6gr αλατιού ημερησίως. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συστήνει λιγότερο από 5g αλατιού ημερησίως. Ίδιες συστάσεις με αυτές του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας ισχύουν και για την Ελλάδα. Η ποσότητα 5 gr ισοδυναμεί με ένα κουταλάκι του γλυκού.

Συμβουλές για τη μείωση του αλατιού

Απομακρύνετε την αλατιέρα από το τραπέζι και μη προσθέτετε αλάτι προτού δοκιμάσετε το φαγητό.

Μάθετε να χρησιμοποιείτε μπαχαρικά και αρωματικά βότανα (πχ άνηθο, ρίγανη, δεντρολίβανο) για να ενισχύσετε τη γεύση των τροφών.

Προσπαθήστε να καταναλώνετε περισσότερες φρέσκιες ακατέργαστες τροφές. Τα κατεψυγμένα φρέσκα λαχανικά τα οποία δεν έχουν υποστεί καμία άλλη επεξεργασία δεν περιέχουν πρόσθετο αλάτι.

Όταν ψωνίζετε, μην ξεχνάτε να διαβάζετε τις ετικέτες της συσκευασίας του τροφίμου που επιλέγετε.

Ζητήστε στις ταβέρνες και τα εστιατόρια να μην προσθέτουν αλάτι στα φαγητά πριν το σερβίρισμα όπως για παράδειγμα στις τηγανίτας πατάτες, ψητά κρέατα/ψάρια και τη σαλάτα.

Όταν βράζετε ζυμαρικά/ρύζι, μην προσθέτετε αλάτι στο νερό.



Σχετικά Άρθρα

Έρευνα: H υγεία των δοντιών συνδέεται με την καρδιά.

Το συχνό βούρτσισμα των δοντιών συνδέεται με μικρότερο κίνδυνο καρδιακής αρρυθμίας και καρδιακής ανεπάρκειας, σύμφωνα με νέα κορεατική επιστημονική έρευνα.

Κοροναϊός: Πόσο επικίνδυνο είναι το μπάνιο στη θάλασσα;

Η πανδημία του κοροναϊού άλλαξε τη ζωή μας, την καθημερινότητα μας, τις σχέσεις μας με τους συνανθρώπους μας όπως επίσης

Έκανε ένεση με βαζελίνη στο πέος του και έπαθε γάγγραινα!

Το μέγεθος τελικά μετράει; Μάλλον η απάντηση είναι «ναι» για έναν άντρα από τα νησιά του Νοτίου Ειρηνικού, ο οποίος

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial